Zagreb, 14.10.2008., 21:44 | I.D. / Dnevnik.hr
Popularna Ambijenta ove godine (2008., op.) na više od 50.000 metara četvornih nudi najnovije trendove u svijetu namještaja. Unatoč financijskoj krizi koja drma svijetom, dio Hrvata ne želi se odreći dizajnerskog namještaja. Ni fotelja sa Swarovski kristalima koja stoji 50 tisuća kuna, nije za neke preskupa.
Minimalizmu u uređenju doma definitivno je odzvonilo. Sada je 'in' otkačeno, šareno i veselo.

Ružičasti kauč, zlatno-crna soba, masažna fotelja sa Swarovski kristalima - ovakav ćete masažni užitak platiti 50 tisuća kuna. No, novac nije presudan.

Ukusi su različiti, ali svatko može pronaći nešto po svom guštu.

Način na koji će naš dom biti uređen ovisi naravno i o dubini našeg džepa. No ne brinite se, krajnji rezultat ionako ovisi o tome koliko imamo ukusa.



"Veli­ka sam obo­ža­va­te­lji­ca na­mješta­ja De­si­gners Gu­ild, a tra­že­ći ja­stu­ke za ­svoj dom, zna­la sam da u ­obzir do­la­zi sa­mo Ken­zo", na­ve­la je glu­mi­ca Ka­te Hud­son u in­ter­vjuu za je­dan por­tal, a ano­ni­mni fo­ru­maš ču­di se i pi­ta: ­Otkad na­mještaj ima svo­je ime?

To­čno, ne­ka­da je pri­ča bi­la pu­no je­dno­sta­vni­ja, a sve se ugla­vnom svo­di­lo na to što nam od na­mješta­ja tre­ba, u ko­joj bo­ji i ­gdje se tra­že­ni pre­dmet mo­že naj­po­volj­ni­je ku­pi­ti. No, vremena su se pro­mi­je­ni­la. Ano­ni­mni lju­di, po­zna­ti­ji kao di­zaj­ne­ri na­mješta­ja, po­sta­li su zvi­je­zde o ko­ji­ma se u me­di­ji­ma piše u ru­bri­ci ­showbiz, a ko­le­kci­je sto­lo­va, so­fa, or­ma­ra i osta­lih ku­ćnih de­ta­lja s nji­ho­vim po­tpi­som do­če­ku­ju se s oduševlje­njem ra­vnom ­onom ko­je mo­že iza­zva­ti no­go­me­tna uta­kmi­ca.
Što se do­go­di­lo? Za­pra­vo, ništa po­se­bno. Tr­žište se ra­zvi­lo, za­htje­vi ku­pa­ca po­ve­ća­li su se do ma­ki­smu­ma, a opre­ma­nje do­ma po­sta­lo je “ono je­di­no” o če­mu s ve­se­ljem ra­zmišlja­mo dok ra­za­pe­ti izme­đu tra­že­nja naj­bo­lje lo­ka­ci­je i bor­be s bi­ro­kra­ci­jom oko odo­bra­va­nja kre­di­ta pro­vo­di­mo da­ne tr­čka­ra­ju­ći od je­dne do dru­ge usta­no­ve.

Ako ži­vi­te u Hr­vat­skoj, to ve­se­lje je pu­no više od po­zi­ti­vnog osje­ća­ja. Ku­pi­ti di­zaj­ner­ski ko­mad na­mješta­ja ­ovdje je ­stvar pre­sti­ža i u to­me, su­pro­tno uvri­je­že­nom mišlje­nju, ne uži­va­ju sa­mo oni du­bo­kog dže­pa.

Ar­gu­me­na­ta u pri­log ku­pnji di­zaj­ner­skom na­mješta­ja ima mno­go: od vi­so­ke kva­li­te­te ma­te­ri­ja­la do for­me i obli­ka ko­je su osmi­sli­li pro­vje­re­ni stru­čnja­ci. Ne­ga­ti­vna stra­na je ci­je­na ko­ja ­zbog ­svih tih do­brih stva­ri na kra­ju, če­sto isti­ču di­zaj­ne­ri, i mo­ra bi­ti vi­so­ka jer za ra­zli­ku od ma­so­vne pro­i­zvo­dnje, u ko­joj se na­mještaj štan­ca, ­ovdje se pla­ća­ju mje­se­ci, a ne­kad i go­di­ne ­utrošene u ­osmišlja­va­nje ko­le­kci­je, po­se­bno bi­ra­ni ma­te­ri­ja­li, tim lju­di ko­ji ra­di na tom pro­je­ktu te tradicija i vi­zu­al­ni iden­ti­tet ko­ji se pre­po­zna­ju u ­svim di­je­lo­vi­ma svi­je­ta.

Kod nas su se pri­je de­se­tak go­di­na na pr­ste mo­gle na­bro­ji­ti tvr­tke ko­je za­stu­pa­ju na­mještaj di­zaj­ne­ra po­put Ka­ri­ma Ra­shi­da, Pa­tri­ci­je ­Urq­uiole, Hermana Millera i Phil­li­pea Star­cka. Da­nas nam ne bi bi­le do­volj­ne ni ci­je­le no­vi­ne da ih sve popišemo. S obzi­rom na to, mo­že se za­klju­či­ti ko­li­ko se do­bro u Hr­vat­skoj pro­da­je na­mještaj s po­tpi­som.

Izvor: Jutarnji.hr (04.11.2008.)

Subscribe